"Ақмола облысы білім басқармасының Степногорск қаласы бойынша білім бөлімінің жанындағы Степногорск қаласының мектепаралық оқу-өндірістік комбинаты" мемлекеттік коммуналдық қазыналық кәсіпорны

     direktorupk@mail.ru

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

#PROF-МИР - Дефектолог

19.08.2020

#PROFМИР - Дефектолог

       «PROFМИР» айдары, ДЕФЕКТОЛОГ мамандығы. Мамандық ерекше, шексіз балалық шақ сияқты, кейде тіпті сиқырлық сияқты, өйткені дефектолог қоғамға бейімделуді, ерекше көзқарасты, оқытуды және тәрбиелеуді қажет ететін «ерекше» балалармен жұмыс істейді, балаға физикалық және психологиялық ауытқулармен күресуге көмектеседі, болашақта өмір сапасын жақсартуға мүмкіндік береді.
       Сауатты маман дамудың ерекшеліктері мен зияткерлік деңгейіне сүйене отырып, көзқарас таба алады.
Оның міндеті - баламен жұмыс істеудің дұрыс бағдарламасын жасау ғана емес, сонымен бірге өзара әрекеттесу дағдыларына ие болу, оны ішкі ерекшеліктерді жеңуге деген ұмтылысты, қиындықтарды жеңуге деген ұмтылысты дамыту.
Дефектолог мамандығы бірегей, өйткені ол бірден бірнеше ғылымдардың тоғысында: медицина, педагогика, психология, әлеуметтану және т. б.
Мамандық биология және психология сияқты ғылымдарға қызығушылық танытатындарға жарайды.
         Дефектологтар көбінесе логопедтермен шатастырылады, алайда біріншісі сөйлеуді, интеллектуалды дамуды немесе орталық жүйке жүйесінің ауруларынан зардап шегетін балалармен айналысады, екіншісі мүлдем сау балалардың сөйлеуін реттейді.
Педагог қызметінің саласын анықтайтын дефектологияның бірнеше бағыттары бар:
* Логопед
сөйлеуді дамыту мәселелерін зерттейтін, оларды түзететін;
* Сурдопедагог және тифлопедагог
есту немесе көру проблемалары бар адамдармен жұмыс істейтін;
* Амблиолог
көру қабілеті бұзылған науқастармен, соқыр балалармен айналысатын маман;
* Олигофренопедагог және ортопедагог
тиісінше ақыл-ой дамуы мен тірек-қимыл аппаратының тежелуінен зардап шегетін балалармен жұмыс істейтіндер.
Жоғарыда аталған бағыттардың кез-келгенімен жұмыс істейтін дефектологтар мінез-құлықты түзетумен ғана емес, сонымен бірге пациенттердің әлеуметтік бейімделуімен, оларды оқытумен, оңалтумен де айналысады.
Дефектологтар күн сайын балалармен және олардың ата-аналарымен байланыста болады, конференцияларға қатысады, ғылыми жұмыстармен айналысады, медицина, педагогика, әлеуметтану саласында жұмыс істейтін әріптестеріне кеңес береді, кішкентай және ересек тәрбиеленушілерін әлемде өз орнын табуға көмектеседі.
Кәсіби міндеттері:
* Танысу, жағдайы мен даму деңгейін бағалау
* Медициналық картамен танысу
* Даму ерекшеліктерін ескере отырып, жеке бағдарламалар құру;
* Тәрбиеленушінің дамуы мен мінез-құлқындағы кемшіліктерді түзетуге бағытталған жұмыс жүргізу;
* Тұрақты тексерулер жүргізу, тексеру нәтижелері бойынша жеке бағдарламаны түзету;
* Тәрбиеленушінің педагогтарымен және ата-аналарымен жұмыс;
* Тәрбиеленушінің хоббиі, ерекшеліктері мен бейімділігін зерттеу;
* Әлеуметтік бейімделуге, ерекшеліктерін ескере отырып мамандық таңдауға көмек;
* Құжаттаманы жүргізу;
* Ғылыми жұмыс
Дефектолог мамандығының оң және теріс жақтары
Артықшылықтары:
1. Әр түрлі жас санаттарына көмек көрсету
2. Мамандық маңызды және қажет
3. Мансаптық өсу перспективалары
4. Тәжірибені ғылыми қызметпен біріктіру мүмкіндігі
5. Дефектология ғылымының әмбебаптығы
6. Мамандықтың жоғары қажеттілігі
7. Әлеуметтік пакет, сауатты әріптестермен тәжірибе алмасу
Кемшіліктері:
1. Алынған нәтиженің әдістері мен үміттеріне әрдайым риза емес әр түрлі адамдармен күнделікті қарым-қатынас жасау қажеттілігі;
2. Тәрбиеленушімен өзара әрекеттесу кезінде туындайтын қиындықтар;
3. Психоэмоционалды жүктемелер;
4. Жұмыстың сәттілігіне әсер ететін факторлар (дефектологқа ғана емес, сонымен қатар ата-аналарға, мұғалімдерге, дәрігерлерге де байланысты)
5. Шағын жалақы.
6. Көптеген лауазымдық міндеттер.
Кәсіби маңызды сапа:
- Зияткерлік
- Шыдамдылық
- Жауапкершілік
- Көз қарас
- Дамыған түйсігі
- Табандылық
- Мақсаттылық
- Объективтілік
- Көшбасшының бейімділігі
- Байланысқа бейімділік
- Шығармашылық
- Немқұрайлылық
- Қатаңдық
          Күн сайын түзету мұғалімдері эмоциялардың кең спектрін бастан кешіреді, жанжал жағдайлары да болады, сондықтан оның кәсібінде ішкі тыныштық, үйлесімділік пен шыдамдылық өте маңызды.
Дефектолог мейірімді, бейбіт, өз кәсібіне құмар, өзін сүйікті ісіне арнауға дайын болуы керек.
Түзету мұғалімі өз тәрбиеленушілеріне құрметпен және түсіністікпен қарауға, ерекше белгілері бар адамдарда жеке тұлғаны көруге міндетті.
        Мамандықты оқыту
       Жоғары білімсіз дефектолог ретінде жұмыс істеу мүмкін емес, сондықтан өз өмірін осы бағытпен байланыстыруды шешкен талапкер дефектология факультеті бар университетке құжаттар тапсыруы керек.
Дефектология факультетіне түсу кезінде студент математика, биология және орыс тілінен емтихан тапсырады.
Педагогика немесе психология саласында мамандандырылған білімі бар адамдар дефектолог ретінде қайта оқытылуы мүмкін.
        Бұл жағдайда оқу 4-5 жылға емес, бірнеше айға созылады, қашықтықтан қайта даярлаудан өтуге болады, содан кейін түлек мемлекеттік сертификат алады.
        Дефектологтың жұмыс орны
Дефектологтар келесі мемлекеттік және жеке оқу орындарына жұмысқа орналаса алатын сұранысқа ие мамандар болып табылады:
* мектеп-интернаттар;
* балалар орталықтары;
* балабақшалар;
* шипажайлар;
* мамандандырылған мектеп мекемелері;
* медициналық орталықтар.
Тәжірибелі дефектологтар бір немесе бірнеше оқушылармен жұмыс жасау арқылы жеке практикамен айналысады.
Түзету мұғалімдері оқыту, емдеу, әлеуметтендіруге мамандандырылған мекемелерде сұранысқа ие.
         Мансаптық өсу:
Өзін-өзі дамытуға және ғылыми жұмыстарға уақыт бөлетін талантты және ынталы дефектолог тез арада жетістікке жетеді.
Түзету мұғалімдерінің мансаптық өсуі ғылыми дәреже мен мекеме директорының лауазымын алу болып табылады.
Кәсіби білімі мен іскерлігі:
Түзету-педагогикалық әдістер, әдістер мен тәсілдер.
1. Тәрбиеленушімен психологиялық байланыс жасай білу
2. Медициналық тексеру нәтижелерін, педагогтар мен психологтардың қорытындыларын талдай білу.
3. Диагностикалық әдістерді меңгеру
4. Психология, әлеуметтану саласында терең білімнің, сондай-ақ медицинаның негізгі деңгейінің болуы.
5. Жеке түзету бағдарламасын әзірлеу үшін қажетті дағдылар мен білімнің болуы.
6. 1 шет тілін білу (мүмкіндігінше, бірақ міндетті емес)

#PROFМИР

Просмотров: 447


Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст